![]() F1EČeský pohár F1E 2015zebricek2015.pdfWinter Cup 2015 7. a 8.3.2015Propozice Winter Cup F1E 2015Propozice Winter Cup F1E 2015 Vetrniky Registr Accommodation Accommodation Vyskov Výsledky - results Winter Cup F1E 2015 - I. (po kliknutí na obrázek se obrázek otevře a zvětší v novém okně) Winter Cup F1E 2015 - II. (po kliknutí na obrázek se obrázek otevře a zvětší v novém okně) Žebříček F1E 2014zebricek2014.pdfÚspěch v Itálii - Lessini 2014Lessini 2014 F1EWinter Cup 2014 a Hranická mez F1E 1. a 2.3.2014Propozice Winter Cup F1E 2014Propozice Hranická mez F1E Výsledovky - WinterCup2014en.pdf Výsledovky - Hranicka mez 2014.doc Žebříček a Český pohár F1E 2013Žebříček 2013Český pohár 2013 Mistrovství ČR F1E 2013 - 12.10.2013PropoziceVýsledky Český pohár 2013 - Větrníky - 17. a 18.8.2013Výsledky-17.8.xls (41 kB)Výsledky-18.8.xls (43 kB) Zpracoval: Vojtěch Zima Memoriál Popa Cringu F1E - neděle 26.5.2013, Turda, RumunskoPo propršené noci nevěštilo ráno počasí nic, co by jen náznakem připomínalo podmínky vhodné k pořádání modelářské soutěže pod odkrytým nebem. Tato skutečnost rozdělila naší česko-slovensko-polskou výpravu na dvě části. Skeptické, „slabší povahy“ (F. Doupovec, I. Tréger, J. Šmeringai a J. Mižigár) to vzdali a hned ráno pádili nazpět k domovu, přičemž optimistické, „silné“ povahy (Vysocí, Orlovi, W. Dziuba a V. Zima) odjeli pro klid svědomí omrknout situaci na kopec a teprve pak činit závěry. A že udělali dobře, se ukázalo hned po příjezdu na tradiční místo startu - vojenský tankodrom.Déšť ustal a obloha se začala protrhávat. První kolo soutěže začalo dokonce podle propozic v 10 hod na JZ-svahu, jako při sobotní soutěži. Vítr v tu chvíli vál ideálně 3-4 m/s přímo proti kopci, či-li teoreticky podmínky, kdy se „nedá“ pokazit start. Jenže to by se nesmělo létat právě na tomto svahu, který je snad nejsložitější pro létání magnetů za celou sezonu. Jde sice o klasický profil s údolím a protisvahem, kdy modely při efektním letu kolmo do údolí běžně nastoupají za 2 min 150-200 m převýšení, aby ho pak za polovinou údolí během 30 s ztratili až na zem, jako na determalizátor. Jedinou šancí, jak na tomto terénu zaletět slušný čas, je trefit seřízení na traverz vlevo ven z údolí do otevřené krajiny. V těchto podmínkách letěli 4-minutové maximum J. Orel a M. Vysoká. V. Zima ztratil 10 s předčasným přistáním na zmíněný protisvah. Ve druhém kole už začal vítr před blížící se bouřkou zesilovat a hlavně nepříjemně pulzovat. Odstartovalo se v ideálních 4-5-ti m/s, ale po 30 s přišel nárust na 8-9 m/s a celá letící runda modelů skončila za kopcem. Tento osud potkal i V. Zimu, který zapsal jen 91 s a J. Orla, který za kopcem zmizel za 76 s. Jak se má létat ukázala našim borcům M. Vysoká, která odletěla krásné druhé maximum. Ve třetím kole letěl maxe konečně i V. Zima a J. Orel, jemuž ale model zapadnul na determák přes horizont do lánu vzrostlé řepky. M. Vysoké se přestalo dařit a letěla jen 73 s, kdy ji také potkal osud zafouknutého modelu za kopcem. Černé bouřkové mraky na začátku 4. kola nevěštily nic dobrého. A tak pořadatelé začali trošku organizačně zmatkovat. Přerušit, nepřerušit soutěž, udělat přestávku....... Ukončit soutěž si ale po sobotní zkušenosti, kdy jsme mnozí dosti tvrdě a hlasitě frflali, netroufli. Po protestech i domácích borců se ale toto kolo nechalo dolétat dle původního rozpisu. Vítr v té době již foukal stabilně 8-9 m/s, v nárazech běžně 12-13 m/s. Pěkně v těchto podmínkách letěla M. Vysoká 207 s, V. Zima skončil za 42 s za kopcem a J. Orel si užil pravý horor. Z řepky po hledáni modelu v předešlém kole se vrátil jen 10 minut před ukončením kola. V tu chvíli se vítr v začínající bouřce už měnil skoro ve vichřici. Jako notorický „házeč“ se ale musel snížit k tomu, že řádně naložený model jen odložil, nebo lépe řečeno pustil se ho v min. 15-ti metrovém větru a řádném dešti. Za těchto absolutně neregulérních podmínek model zmizel za levým horizontem za vynikajících 148 s. V tu dobu již řádila pěkná vichřice, průtrž mračen a centimetrové kroupy. Po půlhodině „božího dopuštění“ vysvitlo sluníčko a vítr klesl téměř na nulu. Protože to ale začalo „dýchat“ z opačné strany, přemístili pořadatelé na 5. kolo startoviště na opačnou stranu kopce do volného terénu směrem na Turdu. Krátce po otevření kola se však vítr vrátil do původního směru, přičemž vanul 2-3 m/s „pěkně“ z kopce dolů. Jelikož ale první vlna soutěžících odstartovala ihned po otevření kola (a „frantík“ Pierre Chaussebourg letěl maximum), museli pořadatelé nechat pokračovat i v těchto nepříznivých podmínkách. A tak nastala totální loterie. Lety okolo 2 min. byly super časem. V průběhu zbytku kola pak byly ještě naměřeny (netvrdil bych ale že uletěny) jen 3 maxima rumunskými soutěžícími. Největší smůlu z našich měla M. Vysoká, které se ani na opravu nepodařilo model správně po větru odhodit a zapsala tak jen 2 s. J. Orel letěl v daných podmínkách průměrných 72 s. V. Zima dlouho váhal, jestli toto kolo „jen odhodit“ se složeným „rychlíkem“ a mít to martirium za sebou nebo na poslední chvíli složit kliďáka, který však už 1,5 rohu nebyl ve vzduchu. Nakonec zvítězila varianta číslo 2. A vyplatila se. Model složený „z bedny“, bez průby naklouzal výborných 227 s. Pohled na výsledkovou tabuli vzbuzoval trošku smíšené pocity. V daných drsných a proměnlivých podmínkách, za účasti převážné většiny evropské špičky F1E, obsadili prvních 7 míst domácí. První cizí pak byl na 8. místě Wieszek Dziuba z Polska. Z našich obsadil V. Zima 11. místo, J. Orel byl 15. a juniorka M. Vysoká 16. V juniorech obsadila velmi pěkné 3. místo. V soutěži družstev pak smíšené česko-polské družstvo (Dziuba, Orel, Zima) obsadilo 3. místo. V 18 hod jsme dobalili promočené modely, posbírali zbytky roztrhaných plachet po vichřici a vyhlíželi Jardu Orla, který se vydal hledat model z drsného 4. kola. Když jsme jej ani po čvrt hodině pátráni dalekohledem v krajině nenašli, jeli jsme ho s Wieszkem Dziubou autem hledat. Nalezli jsme ho cca 2 km od startoviště totálně zmoženého a promočeného. Model nalezl ještě o cca 1 km dále. Nemít v něm dohledávačku, o model by určitě přišel. O půl osmé jsme se dostali na penzion Gil, trošku ještě pogáblovali, dali spršku a co nejspíše ulehli k spánku, abychom následujícího dne mohli brzy vyrazit k domovu, neboť nás čekalo 14 hod cesty. Celkově lze říci, že organizačně šly soutěže F1E v Rumunsku s novým vedením modelářského svazu podstatně dolů (soutěžní vklady ale podstatně nahoru). Protože se ale létá asi na nejpěknějších terénech v Evropě pro tuto kategorii, rádi se tam budeme vracet, pokud nám to zdraví, síly a finance dovolí. A to i s vědomím, že pro domácí soutěžící běží stopky mnohdy nějak rychleji anebo časoměřiči vidí to, co nevidí nikdo jiný. Zpracoval: Vojtěch Zima Žebříček F1E 2012zebricek2012.doc (19 kB)Pozn: je sestaven ze všech soutěží uveřejněných v "Kalendáři". Soutěž na Rané č. 234b, která se létala jen na 3 starty, byla pro potřeby žebříčku přepočítána na 5 startů. Český pohár F1E 2012 - kompletní výsledkycesky-poharF1E2012.pdf (48 kB)Pozn: dosažená % na soutěži 11.11. na Rané jsou přepočítána na maximum 500%, aby se výsledky daly použít pro sestavení žebříčku. Winter Cup 2012 I, II - výsledovkyWinterCup2012cz.pdf (90 kB)Žebříček F1E 2011 a reportáž z Mistrovství F1E ČR 2011Žebříček: 3. Pavel Hofman !Mistrem ČR 2011 se stal Pavel Hofman, 2. skončil Jiří Blaťák - gratulujeme. Sken článku RC revue 1/2012. Větrníky F1E - 3.4.2011 - šampion se vrátil.Český pohár F1E - Větrníky - výsledovkaWinter Cup I. a II. F1E 13. - 14.3.2010Winter Cup I. a II. CZ - propoziceWinter Cup I. a II. English - propozice Fotky: jiri70.rajce Výsledky: Winter Cup I. a II. |